October 25, 2011

kesusahan hati

Lebih 4 bulan jadi isteri orang, rasa nak ada depan mata je selalu.

Tak mahu langsung berpisah jauh..

Tapi setiap apa yg di rancang bukan selalu menjadi realiti.

Kalau Tuhan nak bagi..sekelip mata kita akan dapat.

Tapi bila Tuhan belum memberi sesuatu yg kita harapkan..

Bermakna kita masih lagi di uji,,.

Atau belum bersedia untuk dapat apa yg kita mahukan.

Tuhan Maha Mengetahui. tiap2 apa yg Dia tentukan ada hikmah yg kita semua tak tahu.

Dalam diri tekad mengejar kembali cita2 yg dulu nya bagai terkubur di laman hati sendiri.

Terbiar kerana diri yg alpa.

Walau sedikit kekecewaan melanda, tapi luka yg di tinggalkan bagai payah nak di rungkai.

Payah nak di ubati parutnya.

Dalam jiwa cekal..tekad menggenggam kembali cita2 yg dulunya hampir terlepas.

Sekali ditiup angin, habislah jatuh berderai.

Nasib baik la timbul secuit rasa bersalah dalam diri..

Dalam usaha yg gagah..cita2 di genggam kembali.

Tapi kali ni di ikat dengan janji..

Seutuh2 nya yg mampu.

Tak mahu terlepas lagi.

Nasib baik ada dia..suami yg menjadi tulang belakang.

Tiap kata2 nya mendoakan aku.

Tiap butir bicaranya adalah semangat buat aku.

Bila dia ada...aku bukan lagi aku yg selalu nya..

Dalam hati berdoa..

Mohon dikekalkan kasih sayang kami.

Dengan penuh kesetiaan...

Dengan penuh rasa cinta dan rindu..

Sejauh mana akan terpisah..

Dalam hati tetap 1..

Tetap dia seorang suami.

Cuma mengharap dari jauh..

Mengharap hati tidak kan berubah..

Bukan menolak hukum Tuhan.

Cuma kalau boleh, aku tak nak jadi salah 1 dari 4..

Aku nak aku sorang je...

Bunyi macam pentingkan diri.

Tapi sebenarnya cuma mengingatkan janji yg pernah aku dengar.

Bercinta dengan aku sorang je...

Tak ada 2...3...4....

Never!!

Kalau ade...pilih salah 1.

Aku atau mereka.

Kadang2 kena penting kan diri..

Kan??

Betul tu...

Kalau tak...diri kita yg tak kan ada kepentingan nya lagi...

No comments:

Post a Comment

 

bisikan ai ke langit Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal