October 14, 2011

luka melukai

Terharu sangat.....gitu kan....

Semua benda nak cerita...tapi kan...ini buleh menjadi terapi bagi diri sendiri tahu tak???

Ye..

Tak tahu..

Tapi..

Sekarang dah tahu bukan????

Ok,jangan pening2...banyak benda nak di buat lagi ok.

Pelik pulak..kenapa kan, kita selalu ada rasa tak puas hati dengan orang lain,. Yelah,..mungkin something wrong..tapi..orang tu kawan baik kita sendiri. Kenapa ye?

Penah dengar orang cakap, kalau kita nak berkawan buleh je dengan sape2 pun..

tapi jangan rapat sangat.

Ehmmm...kawan ni memang kita perlukan dia, tapi dalam masa yg sama adakah dia jugak perlukan kita? Kan dah banyak persoalan nak di jawab tu. Bukan ape..Cuma...kalau ada apa2 yg buleh menjejas kan hubungan persahabatan tu, baik kita terus terang je. Tapi masalah nya semua berlagak baik kan,.konon engkau lah sahabat sejati..tapi sebenarnya??

Tak...

Bukan menuding jari pada sesiapa, aku jugak punya kesilapan yg mungkin aku tak sedar. Cuma mahukan yg terbaik buat semua orang..tak mungkin...

Kita tak boleh puaskan hati semua orang...sebab tu perasaan tak puas hati tu selalu wujud...Cuma jangan di fikirkan sangat,.bukan apa...kadang2 terasa hati dengan orang sekeliling, yg terlalu berkira. Bukan mengungkit keapa ke, tapi tak kan tak buleh pikir, jangan penting kan diri ok! Aku ni selagi buleh sabar, aku diam je..yelah memang terang2 lah aku ni memang tak banyak cakap kan..menurut je kejenya...tapi sabar tu ada batasnya.

bukan....

kan dah cakap..bukan mengungkit. tapi kadang2 terasa hati, aku tak kisah pun sebenarnya..Cuma ada rasa macam menyusah kan. Haisshhhh...susah nak cakap. Mungkin aku pun ada silap jugak. Susah nak memahami hati orang lain. Dan orang lain pun susah nak paham hati kita. Aku tak berapa suka nak amik tahu hal orang, dan aku tak kisah pun ape orang nak kata,Cuma jadi diri sendiri je..tapi bila dah terpaksa,semuanya perlu diluahkan. Dan bila kita meluahkan sesuatu pada orang lain,ia dah jadi macam satu umpatan dan mengutuk secara terpaksa..buat dosa kering je kan.

Betul kata orang, kadang2 kita jugak kena penting kan diri. Sebab orang lain tak kan paham selagi benda tu tak terkena pada batang hidung sendiri..semua orang tak sempurna, tapi itu bukan alasan untuk kita mengetepikan perasaan orang lain.

Kawan baik adalah orang yang paling mudah untuk menyakiti hati kita...jadi jangan risau kalau kita pentingkan diri dari diri kita sendiri yang jadi bahan permainan orang lain.

No comments:

Post a Comment

 

bisikan ai ke langit Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal