May 11, 2011

Ai vs rumah cik Ni yg bajet mewah tak terhingga rupanya...



Giler....giler...
Giler main the sims...
Leh berangan buat rumah besar guna duit yg di
‘cheat’
kan..muhahahahahahaha...
waaaa.panjang giler entry kali ni kan..
Sebenarnya saje jek buat entry ni..nak menunjuk rumah...
Ouch!
OMG!!
................
................
................
................
................
................
................
................
Lipas..lipas...lipasssss.......
Ni yg lemah ni...
Macam mane lipas buleh ade dalam umah ni...
Berani lipas tu lalu depan aku tergedik2 badan dan misai..(errr maksud aku sesungut)..
Terjengket2 bajet aku tak perasan dia la tu..
Laju2 dia jalan..tkut la tu terkena kuasa serangan makcik lipas dari aku,
berani ke???
cebollita_animated_onion-18.gif

Tu soalan ke sindiran????......................
.....................
Ahh sudah,,,
Ni bukan entry untuk cik lipas bajet gedik tu ok..
Ni entry untuk rumah cik Ni bajet mewah...
Sebelah rumah jiran yang kedekut daun kari tu...
Ok..
mari kita jangan buang masa lagi...


Ini adalah en.alanzo..a.k.a alanz..
Of course la laki cik Ni...
Bajet ensem pakai tie siap coat dalam umah...
Rajin kemas umah...suka tido..kuat makan..
Romantik...suka menari...
Sayang kat Cik Ni..


Ni lah cik Ni
Bajet hot pakai dress seksi menggoda warna merah...
Malas kemas rumah..rajin mandi..pandai masak..
Kuat berleter...sangat sayang kat en.alanzo..


Nicky...anak lelaki cikNi..
Mesti nak ngutuk name anak cik Ni bajet mat saleh kan?
Nicky tu name manja jek..nama betul Kulop...Ko ader??
Playful...tak kuat makan..tapi rajin basuh pinggan, cuci toilet..kemas umah..
Suke main game..kuat belaja..rajin g sekolah..



Anak perempuan cik Ni..
Niella...
Nama betul Siti Peah...apa ko kisah?
Playful jugak..kuat makan tapi malas basuh pinggan...
Cik Ni jerit baru nak kemas rumah..
Tapi rajin belaja n rajin g sekolah..


Ni rumah cik Ni..
Ada kolam renang bagai..bajet mewah kan?
Bunga keliling umah..
Gardener pulak datang 3 hari sekali..
Tu pun siram 1 pokok dah balik..
Bikin cik Ni marah betul..



Ruang tamu..
Sofa zebra yang hot tu aku suka..
Tv besar sampai juling mata nak tengok..
Umah cik Ni kalau pasang tv memang tak kan tutup sampai seminggu
.....
Sebab tu la bil letrik sampai ribu2..




Bilik tido cik Ni n En Alanz.
Moden klasik..
Simple..bilik besar nanti susah nak kemas..
Bajet cik Ni tu rajin sangat..
cadangnya cik Ni tu nak beli kolam air yg angin tu..
bukan untuk niella n nicky..
tp cik Ni yg nak mandi dalam tu..
muahahahahaha




Amik ko..warna warni..
Bilik nicky a.k.a kulop..
Nampak tak kekemasan bilik si nicky ni..
Dia rajin..bangun tido terus kemas bilik..
“ mummy kan pemalas”
Menyirap darah cik Ni..



Bilik Niella a.k.a peah..
Katil ada 2 sebab asalnya cik Ni ada 2 anak perempuan..
Sorang lagi nama nye Suri..
Tapi Suri ni pemalas..asyik dapat gred F jek.so kena hantar ke military school..
Begitulah kisah nya..



Cik Ni sekeluarga makan bersama..
Hepi family la katakan..
Tengok dapur cik Ni kotor betul..
Sampah dah penuh tak buang..
Air tumpah merata2..
Haishhh...pemalas punye cik Ni..
Nicky tengah makan pun masih lagi sembang pasal study..
Bagus betul si nicky ni..



Bilik membaca..
Nampak macam cik Ni rajin membaca pulak.
Rak kecik yang kat tengah tu cik Ni punya..
Penuh dengan majalah gossip..
Maklum lah nanti datang pulak jiran yg kedekut daun kari tu,
Cakap cik Ni tak up to date plak
Tak feeling nak bergosip..



Bilik membaca tingkat atas..
En.alanz yg suka study sorang2 kat sini..
Yelah..dah semua rak tu penuh buku2 dia jek..
termasuk la komik shin chan dik cerdas..



Piano yg jadi perhiasan semata2..
Haisshhh..
Cik Ni bukan reti main piano..
Cik Ni layan seruling anak gembala jek..



Untuk nicky ngan niella..
Dorang kan playful..
Tapi masih rajin belajo..



En.alanzo dalam usaha nak kempis kan perut yg comel..
Tapi cik Ni masak sedap..camne nak kempis perut..
Takpe2...usaha tangga kejayaan..



Bilik mandi tingkat atas..
Mewah tak hingat..
Patut la cik Ni selalu tido kat sini..
Hohoho..


malasnye nak upload gambar lagi..
buat entry baru je la nanti..
ingat nak upload sekali gambar umah jiran yg kedekut daun kari tu..
niat jahat ni..
sabotaj2..
padan muka..kedekut lagi ngan aku..
sekarang aku dah buat kebun pokok kari kat belakang umah..
tak payah nak minjam lagik..
hahaaha...

May 5, 2011

kau harus tahu...

Senafas kalimah cinta buat bakal suamiku..

Bila cinta datang dari pandangan mata yg pertama ku tatap

Kau adalah satu yg belum pernah aku jumpa

Hingga rindu itu datang berulang kali..

Bila rasa cinta belum pernah mati buat lelaki..

aku mula menafikan rasa yg belum ku mengerti..

sebelum aku menjadi isteri,

yang kau nikahi tanpa rasa ragu di hati..

perlu kau tahu..

aku merindukan kasih seorang lelaki

Bila masa yg ku lalui terlalu banyak episodnya,

aku menjadi mati dalam derita yg menggubah lagu sepiku..

Aku yg merindu seorang lelaki yg dulu ku kasih,

lelaki yg ku perlukan senyumannya dalam masa duka melara..

bila mana senyum nya hilang secara tiba2..

bila semangatnya lenyap tanpa aku jangka..

aku tersungkur dalam kepayahan untuk ku berdiri semula..

Aku menjadi bukan siapa-siapa,

kerna aku lemah bagai hilang separuh nyawa...

hanya kerna lelaki itu tiada..kau harus tahu...

dan kau harus memahami..

kerna lelaki yg ku rindu itu adalah wali ku..

dia ayah yg masih ku letak kukuh jauh ke dalam hati..

kau harus tahu..

sebelum aku merindukan mu..

dia yg selalu hadir dalam mimpiku.

Selain cinta Tuhan yg Agung melingkari,

aku perlukan cinta lelaki..

menemani rajuk dan sepi..

dan bila cintamu kukuh ku tempatkan di satu sudut jauh tersembunyi,

masih juga kekadang ia menjadi luka.

Kau harus tahu,

aku pertaruhkan cinta pada setiamu,

aku meletak kan nilai harga diri ku pada kejujuranmu..

dan aku tempatkan kau sebagai pengganti dia lelaki yg telah pergi mengadap Tuhan ku.

Bila mana aku terlalu mengharap pada kejujuran dan kesetiaan yg luhur..

di situ aku bagai tertipu bila dunia lebih menguasai mu.

Aku mahu kau tahu,

aku bukan bidadari yg terlalu cantik untuk menjadi sanjungan mu,

aku bukan malaikat hingga terlalu sempurna untuk kau puja,

aku cuma wanita,yg Tuhan jadikan dari rusuk mu..

aku juga punya rasa,

bila maaf terlalu mudah untuk di anyam pada lidah..

aku juga menjadi lemah hanya pada sebuah kata-kata..

bila kesilapan mu terbuka di depan ku..

aku bukan siapa-siapa untuk menghukum,

kau telah ku sembunyi kan jauh dalam hati,

dan aku sendiri lupa laluan nya. Cuba kau fahami,

bagaimana mudah untuk aku membuang mu terus dari pandangan mata kasarku,

hanya kerna kesilapan dunia, aku bukan kejam ,

cuma kau harus tahu..cinta ku satu pertaruhan..

dalam rasa rindu pada lelaki yg telah pergi...

aku membuat janji..

bila kejujuran dan kesetiaan lenyap dari hatimu untukku,

mungkin tak kan ada kedua atau ketiga kalinya..

cukup cuma sekali aku tahu betapa indah bercinta dengan mu..

Dan biarkan rasa itu kekal hanya denganmu..

berpayung setia yg ku harap dari seorang lelaki yg bakal menjadi suamiku....

 

bisikan ai ke langit Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal