July 21, 2011

kisah hati...

Mari baca cerita....kisah luahan hati seorang isteri yg sangat sayangkan suami dia...sob..sob...baru baca mula2 aku dah nangis...huhuhu....

Buat suami yg sangat saya sayang... di saat saya mencoretkan luahan hati ini..abang pastinya sedang tidur. Saya selimut kan abang, dan saya cium dahi abang. Wajah abang saya pandang dengan penuh rasa kasih, dengan penuh perasaan cinta. Sungguh! Sepenuh hati saya cintakan abang.

Saat abang lena, saya masih tidak dapat melelapkan mata. Di hati saya penuh dengan kerisauan. Berkali-kali saya ingatkan abang, jangan tinggalkan saya. Saya mahu menjadi suri hati abang selama-lamanya, saya sorang je bang. Tapi bila saya mendapat tahu sesuatu yg saya tak duga, saya mula risau. Abang milik saya..dan saya tidak mahu berkongsi dengan sesiapa. Abang tolonglah paham perasaan saya.

Sanggup ke abang tengok isteri abang ni berdosa hanya sebab cemburu .. saya tau saya tak secantik dia...tak se seksi dia..tapi saya korban kan masa muda saya untuk menggapai sebuah kebahagiaan dengan abang..kebahagiaan yg saya harap hanya dari abang sorang. Bila saya dah membuat satu keputusan untuk berkahwin dengan abang, maknanya saya pertaruhkan seluruh hidup saya, untuk bahagia dengan abang sorang je. Sampaikan saya merasa ingin mati jika abang pergi dari pandangan mata saya. Saya tak nak di sakiti..saya ada hati dan perasaan, walaupun saya tak ada rupa. Sebelum kahwin, ramai kawan2 yg suruh saya pikir banyak kali..

Tapi saya marah diorang balik. Saya tak suka diorang cakap macam tu, saya tak suka! Saya yakin saya akan bahgia dengan abang..tanpa gangguan sapa2 pun. Abang tolonglah jaga cinta kita, jaga rumah tangga kita..jangan di biar goyah dengan hasutan nafsu dunia... perempuan pandai memikat,.dan pada saat abang dah terpikat padanya abang pasti akan melupakan saya. Memang abang menggeleng...tapi saat abang sambut salam perkenalan dari dia, itu adalah satu permulaan...

Api yg tengah membara jangan di tambah dengan minyak..nanti menyambar...kat dunia ni perempuan dan wang ringgit bermaharaja lela... tak! Saya tak pernah menolak poligami...saya tak menolak hukum Tuhan, saya izinkan jika abang mahu berkahwin lain, saya tak menolak poligami..tapi yg pastinya, bukan saya yang akan di madukan....abang kahwinlah 4 sekalipun....tapi bukan saya salah seorang dari mereka...abang lepaskan saya dulu...itu bukan tanda saya tidak mencintai abang, tapi saya mahu abang lebih bahagia dengan mereka..maafkan saya..mungkin kebahgiaan bukan milik saya dan abang...

Tapi saya ingat janji abang, saya ingat yg abang tak kan tinggalkan saya, abang sayang saya sorang je... abang tak kan pandang pun perempuan lain,.. saya yakin kebahgiaan kekal milik kita. Abang adalah kekuatan untuk saya berdiri, bila abang pergi, saya turut lumpuh. Percayalah, di hati kecil saya ni, hanya abang yg saya kasih sampai akhir hayat saya. Saya pegang janji abang..kebahgiaan milik kita berdua je. Saya dan abang......

Peluk cium dari isteri yg saat mencintai abang...

Huh....habis pun...dah2 tak payah nangis dah..lebih2 pulak aku ni....dah habis pun. Hanya orang yg memahami akan mampu mengalirkan airmata bila baca luahan hati ni... huhuhu...takpe2 aku paham....sebab aku pun isteri....

July 15, 2011

MENGAPA HAWA TERCIPTA DI SAAT ADAM TERTIDUR??


Seorang laki-laki jika dia kesakitan, maka dia akan membenci.

Sebaliknya wanita, saat dia kesakitan, maka semakin bertambah sayang dan cintanya.

Seandainya Hawa diciptakan dari Adam As saat Adam terjaga, pastilah Adam akan

merasakan sakit keluarnya Hawa dari sulbinya, hingga dia membenci Hawa.

Akan tetapi Hawa diciptakan dari Adam saat dia tertidur, agar Adam tidak merasakan sakit

dan tidak membenci Hawa.
Sementara seorang wanita akan melahirkan dalam keadaan terjaga, melihat kematian

dihadapannya
namun semakin sayang dan cinta nya kepada anak yang dilahirkan

bahkan ia akan menebus nya dengan kehidupannya.

Sesungguhnya Allah menciptakan Hawa dari tulang rusuk yang bengkok yang tugasnya

adalah melindungi Qalbu(jantung, hati nurani).

Oleh karena itu, tugas Hawa adalah menjaga qalbu.

Kemudian Allah menjadikan nya bengkok untuk melindungi qalbu dari sisi yang kedua.

Sementara Adam diciptakan dari tanah, dia akan menjadi petani,

tukang batu, tukang besi, dan tukang kayu.

Wanita selalu berinteraksi dengan perasaaan, dengan hati, dan wanita akan menjadi

seorang ibu yang penuh kasih sayang, seorang saudari yang penyayang, seorang putri

yang manja, dan seorang istri yang penurut.

Dan wajib bagi Adam untuk tidak berusaha meluruskan tulang yang bengkok tersebut,

seperti yang dikabarkan oleh Nabi Muhammad SAW,

“jika seorang lelaki meluruskan yang bengkok tersebut dengan serta merta, maka dia akan mematahkannya.”

Maksud nya adalah dengan kebengkokan tersebut adalah perasaan yang ada pada diri

seorang wanita yang mengalahkan perasaan seorang laki-laki.

Maka wahai Adam janganlah merendahkan perasaan Hawa,

dia memang diciptakan seperti itu.

Apabila seseorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,

tetapi dia tidak menitikkan airmata,

itu bererti dia sedang menangis di dalam hatinya. Apabila dia tidak menghiraukan kamu

setelah kamu menyakiti hatinya,

lebih baik beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu meminta maaf.

Dan wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci

untuk orang yang paling dia sayang...

cebollita_animated_onion-16.gif

p/s : saye sayang suami saye

 

bisikan ai ke langit Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal