February 16, 2013

minum milo masa mengandung

JANGAN MINUM MILO MASA MENGANDUNG NANTI ANAK HITAM LEGAM.!!!!
erkkk... !#$%
Tipu je tu.
Aku masa mengandung kan Hadif hari tu boleh dikatakan hari2 tiap saat minum milo.
Milo tin besar yg 2kg tu kadang2 boleh habis dalam seminggu .
Bangun pagi mesti nak kena minum milo.
Pastu tengah hari milo, petang milo, malam milo.
Milo..milo..milo...sampai pengsan..
Tak cukup minum siap ratah lagi.
Satu cawan penuh pulak tu aku ratah licin.
Memula risau jugak, anak aku lahir2 kang hitam legam.
Tapi aku pikir positif jek.
Macam takde kaitan je warna kulit anak dengan benda yg kita makan.
Bukan ikut genetik ke..?? kan?? Kan??
Kuasa Tuhan jugak, dah dijadikan Nya putih, putih la..
kalau hitam nak buat camne.
Bukan boleh mintak2 nak hitam ke putih ke.
Dalam kes aku ni, mungkin pembawakan budak juga kot,
 rasa macam tak minum milo sehari tak best je.
Jadi ketagih pulak.
Yela orang mengandung ni kan selera nye lain macam.
Padahal sebelum tu aku bukan nya peminat tegar 
ibarat kipas susah mati kepada minuman milo itu,
Biarpun iklan di tv kerap menyatakan
“ minum milo anda jadi sihat dan kuat..”
Pernah cuba tak nak minum milo sehari,..
tapi tak berjaya..sob...sob...
terasa milo memanggil2..
aku kata tak mahu,tapi mungkin baby dalam perut yg mahu.
Lalu diturutkan saje..
Ooo ye..satu lagi.
Ade jugak orang cakap kalau minum milo masa mengandung nanti anak lahir besar.
Besar mane je pun kak oiii...
Anak aku little Hadif tu lahir 2.7kg je.
Kecik molek je dia.
Tak de besar mane pun.
Aku senang je, masa mengandung ni ikut je selera tekak tu.
Jangan la yg melampau2 pulak.
Kot2 la nak makan binatang2 pelik tapi comel kan..
Kalau ngidam camtu sila pegi hantuk kepala kat dinding agar boleh berfikiran waras.
Hikhik.
Disebabkan ketagih kepada minuman milo itu,
Aku dan suami telah menjadi pembeli setia milo di econsave sepanjang mengandung dulu.
Dan telah berjaya mengumpulkan mug milo edisi terhad juga adanya.
Dapat mug bertambah gumbira la kami laki bini membeli milo itu di econsave.
1 perkara menarik lagi tentang milo itu.
Lepas je bersalin, milo di rumah ini mampu bertahan berminggu2 untuk dihabiskan.
Ketagihan milo telah berjaya di tamatkan.
Nampak sangat little Hadif ni suka milo masa dalam perut.
Kan..kan...
Pendek cerita la..
kakak2 yg ragu2 nak minum milo masa mengandung ni minum jelah.
Tak payah la risau anak hitam legam ke hape ke.
Pastu beriya2 nak minum soya hari2 nak anak putih melepak.
Kalau macam tu suruh je negro makan soya hari2..
tengok anak lahir boleh putih ke?
Tu kan kuasa Tuhan.
Dah masa mengandung tu milo je yg boleh di telan, telan jelah.
Dok pikir negatif..semua benda tak buleh makan.
betul tak?
kalau betul kasi hangguk itu kapla.
kalau salah kasi hantuk itu dinding.

 


10 comments:

  1. Saya pon ketagih milo masa pegnant...tp anak xde la gelap pon..heheheh

    ReplyDelete
  2. ye la kan...
    apa yg kita mkn tak pengaruhi warna kulit anak pun..
    takyah risau..
    hehe

    ReplyDelete
  3. agak nya ramai kot ibu2 mengadung ni jadi hantu milo masa mengadung... saya pun terjebakk..huaaaaa bukan takut baby gemok, takut ibu yg gemokkk..tak mau :'( !!!

    ReplyDelete
  4. Pregnant 2nd baby ni blh dikatakan tiap2 masa mnum milo.. tgh kje pn beli milo kotak besar tu bt stok.. haha.. tgh2 mlm kjut asben nk milo yg kt kedai... xsuka milo bt sndri.. even asben buatkan pn xsedap kt kedai.. huhuhu

    ReplyDelete
  5. Fuhh nasib baik awok ade tulis pasal ni. Sy pon mmg antu milo skrg. Just nk make sure sihat ke x utk baby kan. Tp rasanya milo bukan keras ke apa. Koko kan. Haaha yeahh

    ReplyDelete
  6. kalau masalah hb rendah boleh minum milo tak ? dilema sungguh lah . hari tu hb rendah dlam sbulan je boleh drop dari 11.4 ke 9.9 .. Dr nasihatkan jgn minum yg berkefin (yg tu mmg tau da) yg pelik nye Dr ckap jgn mnum yg bercoklat . tahan je nafsu nie nak minum milo ..

    ReplyDelete

 

bisikan ai ke langit Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal