February 16, 2011

bila berat nak turun ni???


letih betul la bila timbang berat tak turun2..rasa macam berat je badan ni...
need to do something...
tapi nak buat macam mana ngan lemak2 yang degil bangat niii....

" kita bako je, kita bako..."

ingat anak ayam gamaknya nak di bako lemak aku..

" siapa setuju angkat tangan macam saya ni ha "


bulehhh?????

tak berwawasan sungguh..

meh kita ulangkaji sikit nape sesi berdiet tak menjadi..
nak kata tak belajar dah khatam dah..
nak kata tak praktikal dah lama praktik dah..
ape yang tak kena..
meh kita ulangkaji balik..
bukak balik kitab lama..

tajuk : kenapa kita gagal TURUNKAN berat badan

sebab 1 : elakkan waktu makan.

ni la masalahnya. takut sangat nak makan.
sebenarnya SALAH. paham tak Ai.



sebab 2 : malas bersenam

yang ni aku tak setuju. sekarang aku rajin joging kot.
pusing kampus puncak alam lagi. awatnya? apa
lagi yang tak kena?
nak suh aku joging pusing shah alam pulak ke?
baik aku pusing Malaysia je senang.
emo nampak..



sebab 3 : makan buah dengan sayur je

tak seimbang katanya kalau makan sayur ngan buah je.
aku rasa aku makan semua. cuma sayur kurang.
bukan apa, sayur kat sini semua nya layu.
makcik cafe tu masak bubur sayur gamaknya.
kan dah hilang zatnya..



sebab 4 : makan salad mayonis

ni yang lemah ni. salad mayonis kat sini sedap.
walaupun aku tak suka mayonis, tapi bila dah rasa sedap pulak.
bukan banyak pun aku makan, sikit je.
banyak2 nak termuntah..
tak kan sikit pun tak boleh..



sebab 5 : tak minum susu langsung

benci la...
susu menguatkan tulang katanya..
tulang aku ni kuat lagi pe?
lengkapkan nutrisi badan pulak dah..
masalahnya aku alergi..paham????


sebab 6 : turunkan berat badan secara mendadak


yang ni sah2 la tak ada kena mengena ngan aku kan.
sebab berat aku tak turun2..
macam tu jugak la..dari dulu..

dah ulangkaji dah???
berapa yang terkena?

1. elak masa makan
2. makan buah dengan sayur je
3. makan salad mayonis
4. tak minum susu langsung

adui Ai..
takpe2..cuba lagi k..
tapi masalah nya yg no.4 memang tak dapek nak nolong..
den tak minum susu..
ok takpe yg no.4 boleh excuse lah ok...

yeeeyyyyyy...
*joget2*











No comments:

Post a Comment

 

bisikan ai ke langit Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal