February 14, 2011

kalau la dia boleh bersuara....!!!!



hari ni la rasa macam melayang2..
sakit kepala..
semalam tak cukup tido..
memang tak tdo pun...baru nak lelap mata dah azan subuh..
kalau seminggu macam ni dah tak dapat nak beza dah antara aku dengan
si bulat a.k.a circle..
ai si budak panda..
alkisahnya..
merapu je..
mana tak nya..
mata dah berlebam..
sebijik macam binatang yang tersebut diatas..
..............
..........
......
..


tapi takpe..tadi dah jawab 2 kuiz..
Alhamdulillah..
dapat jawab dengan senyuman yg agak menawan..
lepas habis kuiz tiba2 ada rasa tekanan jiwa balik..
sebab ada lagi 3 kuiz menanti...
haaa?????

---computing - rabu
----the office - khamis
---bahasa arab - jumaat

excellent sungguh...
semua minggu ni..
bulehhhh???
nak je aku rebus buku2 tu..

yg tu satu hal..
lagi satu hal yg paling aku tension pagi2 nak ke kelas.


" helo kakak kalau nak melenggang lenggok turun tangga tu,
turun la awal sikit lain kali. tau tak saya tengah kejar masa ni.
saya ada kuiz pukul 8.30.. "

dah tu pandang macam aku pulak yang salah..
tak payah la nak bersaing2 kat tangga kakak oii..
kakak tengok belakang saya ni dah berderet-deret
orang berebut nak turun tangga..
semua nak cepat..
dah nak masuk kelas..
yg aku tak tahan dorang yang belakang aku
dok sibuk menyumpah aku..
mengata aku pulak yang lambat..
padahal makhluk depan aku ni ha
yang punya angkara,,..
bulehh???
sabar jela..aku ni senyum2 ada makna..

tension betul.

turun tangga macam siput sedut..
oopss..terletak gambar siput b*b*..

dah tau lambat sempat lagi bergurau senda

berasmaradana lagi..
aku yang kat belakang dah la lambat,
tak kuasa aku nak menengok drama swasta
ala2 wayang pacak pulak depan mata.
macam la tangga ni hak milik kekal dia..
kalau aku ada hon dah lama aku pin pin
dorang tu..
tak pasal2 pagi2 lagi aku dah menyumpah orang..
kurang sikit ilmu human comm dgn business yg aku
pulun semalam..
huh!
agak2 la nak turun lembab gila pun turun la ikut laluan tepi
belah kiri..
haaa kat situ lantak la nak bersuka ria pun
ada aku kisah??
hadui laaa..
aku rasa kalau la tangga ni boleh bersuara,
dah lama tangga ni pun menyumpah jugak..

hal tangga tak habis lagi..
lagi satu hal lif pulak..
dah tau kelas tu tingkat 5 kebawah...
naik la tangga..
bagi la orang yang kelas tinggi2 tu naik lif..
ni tak ..
suka bersesak..
lif dah la banyak yang rosak..
tak ke menangis kalau lif tu tiap tingkat kena stop..
masalahnya tingkat 2 je kak ..
naik la tangga..
hangin kan kalau pagi2 macam ni..
dah tu kalau lif tu dah overload..
orang yang berdiri depan sekali buat bodoh je..
lif tu dah menjerit2 overload..
tak reti2 nak keluar..
orang belakang pulak kena bersusah payah keluar..
orang yang dah lambat nak pegi kelas
bertambah lambat..
macam mana nak masuk kelas
bila awal2 lagi dah moody..
dah banyak kali aku ni tersepit bila
benda2 ni jadi..
konfius betul..
masing2 dah lambat
tapi bila masing2 tak nak mengalah
bertambah lambat la jadi nya.
kan??
kalau lif tu boleh bersuara..
lif tu pun akan menyumpah seranah..
macam encik tangga tadi..
macam-macam la..

huhu..tension dgn group project yg berlambak..
harap2 minggu ni leh setel kuiz..
tapi nak tunggu setel sempat lagi mata aku ni
lebam macam beliau ( sambil menuding jari ke arah bulat )
pekena kopi kapal api kaw..


memang berjaga la jawabnya..

tekanan yang makin sesak ni dah sampai ke hidung..
tak leh nafas dah..
asyik nak marah orang je..
cam nak nangis pun ada..
huhu

let's go..
kita bersenam..
hilangkan tension dan rasa mengantuk..

yuuuhuuuu....

LANGKAH 1

Ini adalah ala taichi sikit la… nak panas kan badan

LANGKAH 2

elok untuk bahu ni.

LANGKAH 3

wa..wa..aaa..

LANGKAH 4

gerak ke kanan dan kiri

LANGKAH 5

Gerak ke kiri kemudian ke kanan lagi..ewahhh..jgn tergeliat kepala sudah.

LANGKAH 6

Tepuk dahi kuat2..dgn objek keras..

LANGKAH 7

Selepas itu buat gerakan tangan dan badan… buat macam gembira je..

LANGKAH 8

goyang-goyangkan kaki dan badan sikit. buat macam kita tak ada masalah tau

LANGKAH 9

buat dgn gaya yg lebih agresif..jgn peduli apa org nak kata..ada aku kisah??

LANGKAH 10

Hilangkan semua tekanan…

LANGKAH 11

pusingkan kepala…

LANGKAH 12

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

LANGKAH 13

Akhir sekali lakukan joget kucing…

hahahaahahahaaaa...best tak..terus hilang semua masalah..

lagi seround...haha...1..2..3...3 lagi...



No comments:

Post a Comment

 

bisikan ai ke langit Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal